از جشنواره چه خبر؟

از شروع فراخوان اولیه تا لحظه ی اعلام برگزیده ها، اتفاقات زیادی تو جشنواره میفته که میتونی اخبارشون رو از اینجا دنبال کنی. اگر میخوای اولین نفری باشی که در جریان آخرین اتفاق های جشنواره قرار میگیره تو خبرنامه عضو شو تا برات پیامک بیاد!

news image

خانم دکتر یاوری، رییس محترم سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان: 

جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه، موقعیتی ویژه برای یادگیری، کشف و شکوفایی استعدادهای هنری دانش‌آموزان است.

 

خانم دکتر یاوری، رییس محترم سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در مصاحبه ای با دبیر روابط عمومی هشتمین جشنواره فیلم کوتاه داشن آموزی مدرسه اذعان داشت: یکی از اهداف مهم نظام آموزش و پرورش کشور، شناسایی، هدایت، حمایت و حداکثر کردن اثرگذاری استعدادهای ناب دانش‌آموزی در مسیر تحقق اهداف کشور عزیزمان است.

در این زمینه ابزارهای متفاوتی هم سو با سند تحول آموزش و پرورش در اختیار ماست که یکی از آنها برگزاری جشنواره ها و مسابقات دانش‌آموزی است که در فرایند آنها شبکه سازی وسیع دانش آموزی و همزمان طبع آزمایی در زمینه های مختلف صورت می گیرد و دانش آموزان مواردی که توانمندی ویژه‌ای در آنها دارند را شناسایی می‌کنند و به مرحله‌ی بعدی یعنی شکوفایی می‌رسانند. 

 

وی ادامه داد: سمپاد مفتخر است که از بدو تاسیس تا کنون در راستای شکوفایی استعدادهای متنوع و پرداختن به دانش‌آموزانی با علایق و شیوه‌های اثرگذاری متفاوت گام های مختلفی برداشته است. یکی از آنها جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه است که به نوعی مولود مدارس سمپاد است و در سالهای اولیه با شرکت دانش‌آموزان سمپاد و با هدایت و حمایت فارغ‌التحصیلان این سازمان تکوین پیدا کرده‌است و در دوره های مختلف تا کنون نیز ارتباط قدیمی و نزدیکی با سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان داشته است. امیدوار هستیم که این جشنواره بتواند بستر مناسبی برای شکوفایی استعدادهای برجسته هنری کشور باشد.

 

خانم دکتر یاوری با اشاره به استقبال گسترده دانش آموزان در دوره گذشته جشنواره افزود: در دوره هفتم جشنواره در سال گذشته، بیش از ۴۰۰۰ اثر از دانش آموزان مستعد هنری کل کشوردریافت گردید که حدود ۱۰۰۰ اثر آن از دانش آموزان سمپادی دریافت شده است که به اذعان متخصصان کارهای برجسته و قابل توجهی در میان آنها وجود داشته است. 

 

ایشان با تاکید برایجاد تمرکز بیشتر و هدایت استعدادها به سمت اهداف تربیتی جشنواره فیلم کوتاه مدرسه ادامه داد: در جشنواره هشتم که در حال حاضر در جریان و در حال دریافت اثر است، دو محور موضوعی ویژه برای دانش آموزان سمپاد در نظر گرفته شده است. محور اول،‌ «توسعه خودباوری در مدارس سمپاد» است که امیدواریم دوستان ما در مدارس به این موضوع توجه کنند که خودباوری در توانمندی و موفقیت دانش آموزان و خدمت گزاری آنها برای کشورمان نقش موثری دارد و تفکیک انواع درست و نادرست خودباوری نیز حائز اهمیت است. خودباوری متکی به غرور و اعتماد به نفس کاذب متفاوت از خودباوری متکی به تلاش، توکل و کار جمعی و گروهی است که با امید به آینده همراه است. 

در محور دوم،‌ تمرکز روی «تلاش های مدارس سمپاد در اشاعه و ترویج فضاهای استعدادپروری در ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت» مبتنی بر سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است که امید می رود مشوقی برای  سایر دانش آموزان سمپادی باشد که برنامه های مبتنی بر ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت را در مدارس جدی تر پیگیری کنند.

 

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان  بیان داشت: انتظار سازمان این است که در دوره هشتم جشنواره، حضور دانش آموزان سمپادی چه از لحاظ کمی و چه از نظر کیفی پررنگ تر و قابل توجه تر باشد. برای تحقق این هدف، نیازمند یک تلاش گروهی هستیم. بازوی اول برای محقق شدن این مهم، مدیران محترم مراکز سمپاد هستند که ابلاغیه سازمان برای همراهی و جدی گرفتن این برنامه برای ایشان به صورت مکتوب ارسال شده است. بازوی دوم، معلمین خوب مدارس سمپاد هستند که می دانند درون هر دانش آموز دنیایی از پیام و سخن نهفته است و با راهنمایی ها و همراهی های کوچک میتوان این پیام ها را مدون کرد که در اختیار باقی ملت عزیز ایران قرار بگیرد و بازوی سوم نیز خود دانش آموزان مدارس در شهر ها و استان های مختلف هستند که با تلاش و همت خود می توانند گامی در راستای شکوفایی استعداد هنری خود بردارند.

 

در پایان،‌ خانم دکتر الهام یاوری با دعوت از تمامی گروه ها به همراهی با هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه، از ایشان خواست که تمام تلاش خود را صرف کنند و به این رویداد نه به عنوان یک مسابقه بلکه به عنوان یک موقعیت یادگیری ویژه برای پیا کردن و شکوفایی استعداد نگاه کنند.